Din kvartersvärd

Kvartersvärden 

Det är din kvartersvärd som har ansvaret för den dagliga skötseln i ditt kvarter. Det är honom eller henne som du kontaktar när det gäller frågor om din lägenhet, utemiljö, soprum, tvättstugor eller trivselfrågor.

Du kan nå din kvartersvärd direkt på telefon mellan klockan 07:00 – 09:00, måndag till fredag. Övriga tider går det bra att mejla eller lämna ett meddelande.

Serviceanmälan 
Serviceanmälan gör du enklast på hemsidan. Mellan klockan 08:00-16:30 finns det även en bemannad serviceanmälan på telefon 0303-330800 (övrig tid kan du alltid lämna ett meddelande på vår telefonsvarare). 

Akuta fel 
Vid akuta fel dagtid - ring vår växel 0303-330800 och ber att få göra en akut serviceanmälan. 
Efter kontorstid ringer du till SOS Alarm när det gäller fel i lägenheten. Det här är också vår störningsjour. Exempel på akuta fel kan vara risk för vattenskada, strömavbrott eller om din kyl eller frys har gått sönder.

Tänk på att du får betala hela utryckningskostnaden själv om du anmäler fel som inte är akuta.

Materialutlämning 
Fastighetsexpeditionen i ditt område har öppet för materialutlämning och tips på tisdagar klockan 17:30-18:00 (se adress för respektive område nedan)

Expeditioner
Alebyggen är uppdelat i fem kvartersvärdsområden.
Det finns en expedition i varje område: 

  • Bohus, Byvägen 11  
  • Nödinge, Södra Klöverstigen 21 
  • Södra Nol, Krokängsvägen 94 
  • Nol och Alafors, Industrivägen 1, Nol
  • Älvängen, Skepplanda och Alvhem, Hålstensvägen 2 

Fråga oss efter legitimation
Vi på Alebyggen ska alltid kunna visa legitimation när vi kommer på besök, både entreprenörer och anställda. Var vaksam och fråga alltid, så är du säker på att den du släpper in är behörig. 

Skulle den som säger sig vara utsänd av Alebyggen påstå något som du tycker är märkligt - be att de återkommer när du har kontrollerat med oss att det stämmer. Mejla din fråga på info@alebyggen.se eller ring till oss 0303-330800. 

Vill du kontakta din Kvartersvärd?